27 Şubat 2011 Pazar

Albüm Yorumları I - The Glory of Italian Opera: The Most Beautiful Arias, The Greatest Choruses Overtures and Intermezzi




Bir klasik müzik sevdalısı olarak, her ay bir klasik müzik kaydı almayı kendime destur edindim, uzun zamandır aradığım ortamı (evde temizlik vardı, kimse beni rahatsız etmiyordu odamda :P) da bulunca ilk aldığım albümü nihayet hakkını vererek dinledim. Bundan sonra da bu albümleri ne zaman hakkını vererek dinlersem kendi bloğumda yazmaya karar verdim. Bu arada, twitterda olsun, radyo3 programlarından email adreslerini verenler olsun herkese İstanbul’da D&R dışında hangi yerden klasik müzik albüm kayıtlarını bulabiliriz diye soruyordum ama hiç cevap veren olmadı, aradığım cevabı nihayet Habertürk Skala programı yapımcısı Bedia Güzelce verdi, Cihangir’deki Ak Müzik mağazası.  Kendisine buradan bir kez daha teşekkür ederim.  Bu arada Ankara’da Dost Müzik bu konuda hiç beni yanıltmamıştır bilgilerinize :)

Evet geçtiğimiz ay aldığım ilk albüm, Sony Music etiketli “The Glory of Italian Opera: The Most Beautiful Arias, The Greatest Choruses Overtures and Intermezzi” albümü. 3 cd’den oluşuyor ve tahmin edilebileceği üzere 1. cd tanınmış İtalyan aryaları, 2. cd bu operalardan seçilen güçlü korolar ve 3.cd de yine bu operalardan seçilmiş en güzel üvertürler. En başından beridir ne zaman bir klasik müzik albümü alsam the best Mozart, the best Beethoven gibi albümlerden uzak durmuşumdur. Gerçekten de son derece özensiz ve gelişigüzel eserler seçilmiştir, diğer taraftan albüm içinde yeterli bilgi olmaz. Bir yandan kayıt firması Sony olması beni cezbetti, endişelerimi giderdi, diğer taraftan albümdeki eserlerde Nessun Dorma, Un Bel Di Vedremo, Gloria all’ Egitto, Vedi! Le fosche gibi beni her zaman coşturan eserleri görünce işte tamam galiba turnayı gözünden vurduk dedim.

Ancak beklentiler büyüdükçe hayal kırıklığı da o kadar büyük olur demişler. Eserleri dinlerken her ne kadar digital re-master yapsalar da bir Deutsche Grammophon kaydı gibi berrak bir ses alamıyorsun, müziği bilgisayarda sonuna kadar açsan bile odayı dolduran bir efekt yaratamıyorsun. bir de eğer konu İtalyan Operası ise tenor olarak insan bir tane bile Pavarotti koymaz mı albüme ya? Ya sopranolardan Montserrat Caballe ya da Maria Callas arıyorsun ve onlar da yok. İlk CD hafif buruk bir tad bırakarak kapandı.

2. CD’yi açtığımda muhteşem Gloria all’ Egitto bile bu burukluğu gidermeye maalesef yetmedi. Sonrasındaki eserlerde o gelişigüzellik halen devam etti. Üstelik CD 2009 kayıtlı olmasına rağmen bilgisayara takar takmaz şimdiye kadar yanılmamış olan Media Player gitti bambaşka albüm kapakları buldu, bambaşka isimler verdi eserlere. Hadi içeriğini düzgün hazırlayamadın, bari bunu düzgün ayarla değil mi?

Koskoca albümde sadece üvertürlerin olduğu 3. CD keyfimi yerine getirdi, o da Rossini sayesinde, aslına bakarsanız Media Player’ın tanıdığıı tek CD de bu oldu. Bu CD’yi gerçekten keyifli bir şekilde dinleme imkanı buldum. İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde bu sezon Sevil Berberi de var, kesin gitmek lazım bence.

Peki sadece birkaç Rossini üvertürü ve geçişi için, bu 3 CD’lik albüm alınır mı? Bence hayır. Keşke Deutsche Grammophon alsaydım dedirtiyor bu albüm. Ve bir kez daha klasik müzik alanında iseniz toplama eserlerden kaçın ey ahali diyor. Ve elimde kendimi vererek dinleyeceğim bir toplama albüm daha var. Hadi hayırlısı, bundan ne çıkacak bakalım.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...